Η αξία του μαγνησίου στον ανθρώπινο οργανισμό

Η αξία του μαγνησίου στον ανθρώπινο οργανισμό

Το μαγνήσιο είναι ένα άκρως πολύτιμο μέταλλο το οποίο είναι απαραίτητο για την φυσιολογική λειτουργία του οργανισμού μας. Η απορρόφηση του γίνεται στο λεπτό έντερο και αποβάλλεται μέσω των νεφρών και του παχέος εντέρου. Το μαγνήσιο ρυθμίζει τον καρδιακό ρυθμό, επιτρέπει στους μυς να συστέλλονται και να χαλαρώνουν σωστά και είναι απαραίτητο για την παραγωγή ΑΤΡ (η κύρια πηγή ενέργειας στα κύτταρα μας).Επίσης, το μαγνήσιο διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στο μεταβολισμό της γλυκόζης, βοηθώντας στον σχηματισμό γλυκογόνου στους μύες. Ακόμη αξίζει να αναφερθεί ότι το μαγνήσιο επηρεάζει τη σύνθεση πρωτεϊνών και λιπιδίων και συμβάλλει στην καλή λειτουργία του νευρομυϊκού συστήματος. Το μαγνήσιο μαζί με το ασβέστιο, το κάλιο και το χλωριούχο νάτριο αποτελούν τους ηλεκτρολύτες. Στοιχεία που είναι απαραίτητα για να λειτουργήσουν ο εγκέφαλος, τα νεύρα, η καρδιά, τα μάτια, το ανοσοποιητικό μας σύστημα και οι μύες. 

Ένα επιπλέον όφελος του μαγνησίου είναι η βελτίωση της ποιότητας του ύπνου. Τα άτομα με έλλειμμα μαγνησίου έχουν πρόβλημα με τον ύπνο λόγω ανεπάρκειας της ορμόνης μελατονίνης. Το μαγνήσιο συμβάλλει στην μείωση του στρες και κατά συνέπεια βοηθά σε έναν καλύτερο ύπνο.

Η έντονη εφίδρωση, ιδιαίτερα κατά την διάρκεια έντονης σωματικής άσκησης, οδηγεί σε απώλειες μαγνησίου. Η έλλειψη μαγνησίου προκαλεί πρόωρη κούραση και μυϊκές κράμπες μειώνοντας αισθητά την αθλητική απόδοση. Η ανεπάρκειά του  προκαλεί φλεγμονή στις μυϊκές ίνες μετά την άσκηση αλλά και καθυστερεί την ανάρρωση και την ανασύνθεση των ινών.

Επιπρόσθετα, οι άνθρωποι με έντονη πνευματική εργασία και στρες αποβάλλουν περισσότερο μαγνήσιο. Πράγμα που σημαίνει ότι είναι σε μεγαλύτερο κίνδυνο για εμφάνιση έλλειψης μαγνησίου. Αν ανήκετε σε αυτούς που συνδυάζουν ένα έντονο προπονητικό πρόγραμμα με αυξημένες απαιτήσεις στην καθημερινότητά τους, τότε είναι σημαντικό να εξασφαλίζετε επαρκείς ποσότητες μαγνησίου από τη διατροφή σας.

Η συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη μαγνησίου είναι η εξής: 

  • 320 mg για τις γυναίκες
  • 420 mg για τους άντρες
  • Έως 80-200 mg για παιδιά και εφήβους

Ορισμένες τροφές που διαθέτουν μεγάλη περιεκτικότητα σε μαγνήσιο είναι οι ξηροί καρποί, τα δημητριακά ολικής αλέσεως, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, οι μπανάνες, το αβοκάντο και τα όσπρια. Ωστόσο, η πρόσληψη του μαγνησίου σε καθημερινή βάση για τους ασκούμενους δεν δύναται να καλυφθεί αποκλειστικά από τις τροφές λόγω των υψηλών ενεργειακών απαιτήσεων της καθημερινότητας  των ασκούμενων.

Επομένως, η λήψη συμπληρωμάτων μαγνησίου συνιστάται για την αύξηση των επιπέδων μαγνησίου στον οργανισμό, τα οποία θα οδηγήσουν στην βελτίωση της αθλητικής απόδοσης.

Η πρόσληψη του σκευάσματος συστήνεται μετά από ένα γεύμα συνήθως το πρωινό. Κλινικές έρευνες έχουν δείξει ότι η λήψη συμπληρωμάτων μαγνησίου, όταν γίνεται παράλληλα με  Β6,είναι πιο αποτελεσματική και επιτρέπει στο μαγνήσιο να διεισδύει καλύτερα στο εσωτερικό των κυττάρων. 

 


Μόλις προσθέσατε αυτό το προϊόν στο καλάθι: